KEZDŐLAP HÍREK REPÜLŐNAPOK PILÓTÁK, KÖTELÉKEK KÉPEK BESZÁMOLÓK
 Hírek
 Repülőnapok
 Pilóták, Kötelékek
    Pilóták:
        Hun - Veres Zoltán
        Hun - Besenyei Péter
        Hun - Nádas Tamás
        NL - F-16 Demo Team
        B - F-16 Solo display
        Hun - Mi-2 Imreh Lajos
        Hun - Illés Tamás
        NL - AH-64 Apache
        ITA - C-27 Spartan
        Fin - F-18 Solo Display
        B - A109 Display Team
    Kötelékek:
        ITA - Frecce Tricolori
        TR - Turkish Stars
        RUS - Ruszkije Vityazi
        ESP - Patrulla Águila
        HRO - Krila Oluje
        FR - Patrouille De France
        Eng - Red Arrows
        SUI - Patrouille Suisse
    Egyéb:
        Hun - HA-LIX Li-2
        Hun - R-18 Kánya
        Hun - L-29 Delfin
        Hun - Ka-26
        Hun - Vári Gyula
 Képek
 Beszámolók
 
 Következő esemény:
 Red Bull Air Race - Fort Worth
 
 Nap képe:
 
 Események:
 
 
 
 
 
 
 
 
Veres Zoltán
Hun 
MX-S 
Veres Zoltán 1982-ben kezdte repülő pályafutását, 1986-ban szerzett diplomát repülőmérnökként a Nyíregyházi Főiskolán. A repülésben szerzett tapasztalata igen sokrétű. Több mint 110 féle repülőgép-típust repül, a vitorlázógépektől a Boeing utasszállítóig. Oktató- és berepülő pilóta. Dolgozott pilóta-oktatóként, mezőgazdasági pilótaként, légitaxizott Észak-Amerikában, ahol megszerezte a hidroplánra szóló jogosítványt, valamint a legmagasabb szintű, utasszállító-pilóta jogosítványt. A repülés területén igazságügyi szakértő.

Főállásban a Légügyi Hatóság ellenőr-pilótája, Boeing-737-es kapitány. Össz. repült ideje több mint 15.000 óra.

1986 óta műrepül, már 1988-ban a Motoros Műrepülő Válogatott Keret tagja volt.

A Nemzetközi Műrepülő Szövetségnél (CIVA) Magyarország diplomáciai képviselője 1995-től 2001-ig, valamint 1995 és 1998 között a műrepülő válogatott csapatkapitánya.

1995-ben pedig a Breitling Világkupa meghívottja a világ 12 legjobb műrepülője között. Ennek kapcsán légibalett-bemutatóit olykor több mint 300.000 néző csodálhatta meg naponta Európában,

az USA-ban, Kanadában és Japánban.

1999 óta pedig világszerte neves repülőnapokra kap meghívást.

2001-ben Advanced kategóriában 100%-os teljesítménnyel összetett műrepülő Európa-bajnok.

2005-ben aranyérmes az Aero Grand Prix elnevezésű meghívásos világkupán, (nem FAI verseny) melyet Mariborban, Szlovéniában rendeztek, elnyerve ezzel a „Repülő Ászok Világbajnoka” címet elsőként a világon.

2006-ban más megtiszteltetésben is részesült: a Magyar Turisztikai Rt. országunk azon 11 jeles személye közé választotta, akik a „Magyarország a tehetségek hazája, ahová érdemes ellátogatni” című kampányban népszerűsíthették hazánkat itthon és külföldön.

2007-ben ismét „Repülő Ászok Világbajnoka” címet nyer a constancai Aero GP-n.

2008 januárban a 3. győzelmet is megszerzi az Egyesült Arab Emirátusokban, így a vándorkupa végleg hozzá kerül.

2009-ben bronzérmes a „FAI World Elite Aerobatic Formula” világkupán és ismét összetett aranyat szerez az Aero GP Al Ain-ban rendezett futamán.

2010 januárban Al Ain-ben ismét aranyérmes az AeroGP-n.

A magyar és az amerikai légügyi hivataltól olyan különleges műrepülő jogosítást kapott, aminek nincs alsó magassági korlátja.

Repülőnapokon, egyéb technikai sporteseményeken gyakran láthatjuk „hagyományos” hajmeresztő légi-bemutatóján kívül, más extrém helyzetekben: kötelékezett már Boeing illetve Airbus utasszállítógéppel, Mig-29-es vadászgépekkel.

Ötszörös Guinness rekorder, legutolsó rekordját 2009-ben Gulyás Kiss Zoltán kaszkadőrrel karöltve állította fel tavaly ősszel, amikor tökéletes szinkronátrepült a rampán átugró motorkerékpáros alatt.

Egyik kedvenc show-eleme, amikor egy 3 méter magasan kifeszített szalagot háton repülve vág el a légcsavarral mintegy 400km/órás sebességnél.

Jelenlegi repülőgépe egy amerikai gyártmányú MXS, mely együléses, kimondottan verseny- és bemutató repülésre építették, NASA technológia alapján. Csak egyedi megrendelésre építik, ez a repülőgép a 6. sorszámot viseli.

A repülőgép szénszálas technológiával épült, üres súlya 560kg,

Motorja 350 LE-s, 6 hengeres, Lycoming boxermotor. Végsebessége 420km/óra, orsózó sebessége 4200 /másodperc, megengedett terhelési többese ± 10G.
www.vereszoltan.hu



  Dátum Esemény Ország Helyszín
 
Kezdőlap Hírek Repülőnapok Pilóták, Kötelékek Képek Beszámolók Hírlevél Kapcsolat